نگهداری ۴۰۰۰ کودک در مراکز بهزیستی استان کرمان

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: قریب به ۴ هزار کودکی در مراکز بهزیستی حضور دارند که همه ی مراکز به جز شیرخوارگاه به شکل غیردولتی و به همت خیران اداره می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلاء به کرونا پیش بینی می‌شود طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده شاهد مرگ و میرهای بیشتری باشیم و همه ما نسبت به اتفاقاتی که برای خانواده این افراد می‌افتد، احساس تکلیف می‌کنیم و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا این ویروس را در جامعه کنترل کنیم.
او افزود: یکی از وظایف سازمان بهزیستی نگهداری از افراد نیازمند حمایت در گروه سالمندان، بیماران روانی مزمن، کودکان بی سرپرست و ... است که در دو بخش ،خدمات به این گروه‌ها در مراکز روزانه و شبانه روزی ارائه می‌شود.
صادق زاده تصریح کرد: کرمان یکی از استان‌هایی است که دارای بیشترین تعداد مراکز نگهداری بهزیستی می باشد و در بحث مراکز نگهداری کودکان استان نخست کشور هستیم.
او بیان کرد: از قریب به ۴ هزارکودکی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مراکز بهزیستی نگهداری و حمایت می‌شوند همه به جز شیرخوارگاه در ۶۲ مرکز به شکل غیردولتی و به همت خیران اداره می‌شوند و امیدواریم بتوانیم پدیده بدسرپرستی را با آگاه سازی جامعه کنترل کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در حوزه توانبخشی نیز ۲۳ مرکز در استان کرمان محل نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن است و گروه هایی وجود دارد که از نعمت خانواده بی بهره هستند.
صادق زاده افزود: با اتخاذ تدابیر ابتکاری در زمینه پیشگیری از ابتلاء به کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی، تا امروز تنها یک فوتی در مراکز داشته ایم که این فرد نیز سالمند ۹۳ ساله ای بود که در بیمارستان مبتلا به کرونا شد و جان باخته است.
او تصریح کرد: ۵ هزار و ۲۵۰ واکسن آنفلوانزا ویژه جمعیت هدف مقیم در مراکز بهزیستی دریافت کرده ایم و ۴ هزار و ۳۰۰ مورد تا روز گذشته تزریق شده است.
صادق زاده افزود: قریب به ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در چند ماه اخیر با همکاری بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای مردمی بین افراد نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 24912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد